Bol u leđima - Uzroci, simptomi, lečenje

Šta izaziva bol u leđima i kako se boriti sa tim?

  • 17/10/2021
  • 0
Bol-u-leđima

Jedan od najneprijatnijih osećaja je bol u leđima. Kada se susretnemo sa njim možemo praktično da prestanemo da funkcionišemo ili veoma teško obavljamo dnevne zadatke. Razni uzroci su tome.

Kako se javlja bol u leđima?

Bol u leđima može da zadesi svakoga, bez obzira na godine i to iz bilo kog razloga. Doduše, studije su pokazale da sa godinama raste rizik da bol u leđima postane učestalija pojava i hronično stanje, ali je problem sa kojim se često i mladi susreću.

Posebno je neprijatan bol u donjem delu leđa. On postaje sve intenzivniji kako usled ranijeg naprezanja i nepravilnog držanja. On može biti povezan sa:

  • Kičmom
  • Diskovima između pršljenova
  • Ligamentima oko kičme i diskova
  • Kičmenom moždinom i nervima
  • Mišićima u donjem delu leđa
  • Unutrašnjim organima u predelu abdomena i karlice
  • Kožom oko lumbalnog dela

Bol u leđima može biti:

  • Akutan kada se javi iznenada i može da traje do šest nedelja
  • Hroničan koji se javlja u dužem vremenskom periodu i može da traje i preko tri meseca.

Šta uzrokuje bol u leđima?

Ljudska kičma ima kompleksnu strukturu mišića, ligamenata, tetive, diskova i kostiju, koji svi zajedno funkcionišu kako bi nam omogućavali pomeranje. Problemi sa svakom od ovih komponenti dovodi od bola u leđima. Najčešći uzroci su:

  • Istegnuće
  • Strukturalni problemi
  • Nepravilno držanje

Istegnuće

Ono što najčešće uzrokuje bol u leđima je istegnuće. Ono nastaje usled prevelikog napora ili povrede. Najčešći uzroci istegnuća su:

  • Istegnuće mišića ili ligamenata
  • Mišićni spazam
  • Mišićna napetost
  • Oštećenje diskova
  • Povrede, prelomi, padovi

Kako bi se izbegle ove neugodnosti, treb biti pažljiv i posebno treba izbegavati nošenje veoma teških stvari i nagle pokrete.

Strukturalni problemi

Bol u leđima često proizvode i strukturalni problemi:

  • Ruptura diska
  • Ispupčeni diskovi
  • Išijas
  • Artitis
  • Abnormalna zakrivljenost kičme
  • Osteoporoza
  • Problemi sa bubrezima

Nepravilno držanje

Verovatno i najveći problem. Jer on je veoma povezan sa svakodnevnim poslom. Posebno je teško onima koji rade u kancelariji za kompjuterom i tako nepravilno sedenje može vremenom da proizvede ozbiljne probleme sa kičmom.

Nije samo sedenje na poslu problematično u svakodnevnim aktivnostima. Spavanje na neodgovarajućem dušeku veoma je problematično za kičmu, ali i za disajne puteve, usled čega dolazi do hrkanja.

Bol u leđima takođe mogu da uzrokuju:

  • Cauda equina sindrom (iritacija nervnih vlakana)
  • Tumor kičme
  • Infekcija kičme
  • Druge infekcije
  • Problemi pri spavanju
  • Išijas

Simptomi bola u leđima

Najpouzdaniji simptom je sam bol ili neka neprijatnost u bilo kom delu leđa. Ali on nije jedini. Simptomi koji mogu da dovedu do dijagnostikovanja problema sa kičmom su:

  • Gubitak težine
  • Groznica
  • Upala ili otok na leđima
  • Bol u leđima koji ne prestaje ni posle odmaranja ili ležanja
  • Bol u nogama
  • Teškoće pri mokrenju
  • Dijareja i problemi digestivnog trakta
  • Utrnulost oko genitalija, anusa, zadnjice

Kako se dijagnostikuje bol u leđima?

Obično lekar već na pomen simptoma može da utvrdi o karakteru bola u leđima i da prepiše terapiju. Međutim, ima situacija kada se zahteva rendgenski pregled. To su:

  • Kada se bol javlja posle povrede
  • Kada traje duži vremenski period

Kako se leči bol u leđima?

Najčešće se pribegava kućnom lečenju. Zahteva se odmaranjne, uz ledene obloge na bolna mesta, kako bi se smanjio bol, ali i tople kako bi se pospešila cirkulacija. Od lekova za smanjenje neprijatnosti preporučuje se ibuprofen.

Ali u težim slučajevima potreban je redovan odlazak na fizikalnu terapiju. Ovo su konvencionalne metode lečenja, a postoje i one nekonvencionalne:

  • Kiropraktika
  • Osteopatija
  • Šijacu masaža
  • Akupunktura
  • Joga

Neprijatnost u leđima uvek može da se pojavi, ali bitno je učiniti sve kako bi se preventivno delovalo da to ne bude učestala pojava. Zbog toga je esencijalno važno gledati da se uvek bude u pravilnom položaju, da se ne opterećuje telo bez preke potrebe, ne dižu preteške stvari i ne vrše nagli pokreti.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.