Šetnja i zdravlje: 7000 koraka dnevno dokazano produžava životni vek

ŠETNJA I ZDRAVLJE: 7000 koraka dnevno dokazano produžava životni vek

  • 04/06/2021
  • 0
Setnja-i-zdravlje-hodanje-7000-koraka-na-dan-produzava-zivot
Šetnja od minimum 7.000 koraka na dan - preporuka za dug život (Foto ilustracija: Freepik)

Svakodnevna šetnja, kako pokazuju najnovije naučne studije umnogome će podići kvalitet života, unaprediti opšte zdravlje i ono najvažnije, produžiti i to značajno život svakom od nas, posebno ako to učinimo za koji korak više od preporučene dnevne „doze“.

Novo istraživanje epidemiologa iz Američkog kardiovaskularnog udruženja, na Konferenciji o životnom stilu i kardio – mataboličkom zdravlju, otkrilo je da samo 1000 koraka više od preporučenih 6000, može da produži čovekov životni vek.

To ne mora da znači da ćete se baš svaki dan obavezati na kilometarske šetnje, ali kada god vam vreme i obaveze to dozvole, trebalo bi da uradite, jer je više dnevnih koraka povezano sa nizom zdravstvenih blagodeti, poput:

  • Bolje cirkulacije
  • Smanjenog rizika od dobijanja kardiovaskularnih problema
  • Poboljšanog kvaliteta sna
  • Pozitivnog mentalnog zdravlja

Zdravstvene koristi kod ljudi, koji su bili učesnici ovog istraživanja, ispoljile su se kroz pojavu pozitivnih efekta na kompletno zdravlje.

„Hodanje ili šetnja je najlakši i najjeftiniji oblik umerenog vežbanja. Osim patika za šetnju, ne treba vam neka skupa i specifična oprema, već samo volja i želja da šetete i tako pomognete vašem organizmu“, istakla je dr Elizabet Gardner, specijalista sportske medicine , učesnik Konferencije.

Hodanje ili šetnja svakog dana smanjuje rizik od prevremene smrti

Kod 16.732 žena, koje su bile deo ove šestogodišnje studije, a koje imaju više od 60 godina, naučnici su došli do zapanjujućeg podatka koji ukazuje da je povećanje od 1000 koraka na dnevnom nivou, dovelo do smanjenja smrtnosti za čak 28%.

Zdravstvene koristi koje su ove žene omogućile svom organizmu, sa minimalnim povećanjem broja koraka bile su neverovatne, jer je kod nekih zabeležena i bolja krvna slika i krvni pritisak u odnosu na referentne granice.



Setnja-u-prirodi-najvise-prija-zdravlju
Šetnja u prirodi svakog dana – višestruko dejstvo po zdravlje (Foto:Freepik)

Kako hodanje i aktivna šetnja pozitivno utiču na zdravlje?

Načelnik Odeljenja za srčanu insuficijenciju i pomoćnik šefa klinike za kardiologiju Kliničkog centra Srbije, doktor Arsen Ristić ističe da ljudi mogu sebi spasiti život tako “… što će smanjiti kardiovaskularni rizik i blagovremeno primeniti neophodne mere“, dodajući da u „Srbiji postoje kadrovski kapaciteti da se srčani bolesnici što bolje leče“, međutim, neophodno je i da samostalno delujemo, kako bismo izbegli i smanjili ovaj rizik.

Kardiovaskularni tegobe u Srbiji odnesu godišnje više od 50.000 života, odnosno, jedan manji grad poput Zaječara ili Paraćina, dok u Vojvodini čine više od 50% uzroka smrti, pa bi se šetnji trebalo posvetiti što više, s obzirom na to da ona dokazano doprinosi smanjenju rizika od srčanih oboljenja.

Fizička aktivnost poput hodanja, pojavačava snagu mišića i energiju, doprinosi boljoj cirkulaciji i opštem stanju organizma. Osim toga, ljudi koji su fizički aktivni i redovno šetaju, imaju bolje mentalno zdravlje i zdraviji san, zahvaljujući kojem direktno utiču na sprečavanje prvih simptoma depresije i anksioznosti.

Kako se najbolje motivisati za aktivno svakodnevno hodanje?

Postavljanje dnevnih, a zatim nedeljnih i mesečnih ciljeva u broju koraka, može biti samo po sebi značajan motivacioni faktor. Postoje brojne mobilne aplikacije koje vas podsećaju svako jutro da šetate i nude vam opciju automatskog unosa broja koraka, koji iznosi 6000, ili manuelnog, gde vi ručno unositi broj željenih koraka.

Za početak, odaberite šetnju do prodavnice ili pijace i ponesite telefon sa sobom kako bi vam merio korake, na taj način imaćete uvid u dnevni broj koraka koji postepeno možete povećavati tako što ćete menjati put do željenog odredišta.

Osim toga, putovanje do posla i nazad takođe možete zameniti laganom šetnjom. U slučaju da radite dosta dalje od kuće, pokušajte da se parkirate ili izađete iz autobusa nekoliko stanica ranije.

Šetnja, osim što je relaksirajuća za vaš celokupan organizam dokazana je i kao prevencija mnogobrojnim oboljenjima. Zato, sa sunčanim i prolećnim vremenom, naterajte sebe i uživajte u dugim šetnjama u danima koji su pred nama.

Teksturedila: Dejana Barjaktarović
Provera informacijaičinjenica: drAleksandarMiletić

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *