Avokado pospešuje bolji rad creva

Avokado pospešuje bolji rad creva

  • 28/12/2021
  • 0
avokado
Avokado je veoma hranljiv i u sebi sadrži široki spektar nutricijenata, među kojima je mnogo vitamina i minerala. (foto:Pixabay)

Nova istraživanja sugerišu da je avokado veoma dobar kako bi se obezbedio balans gastrointestinalnog sistema. Svakodnevno jedenje avokada može drastično poboljšati opšte zdravlje creva.

Avokado sadrži više kalijuma od banana?
Ulje avokada najzdraviji sastojak svakog jela
Avokado je bogat vlaknima!
Dobro je jesti avokado jer smanjuje nivo holesterola i triglicerida
Avokado je bogat antioksidantima koji štite naš vid
Korisna namirnica za sve one koji žele da smršaju
Da li je avokado dobar za opšte zdravlje creva?

Avokado sadrži više kalijuma od banana?

Avokado je veoma hranljiv i u sebi sadrži široki spektar nutricijenata, među kojima je mnogo vitamina i minerala. Samo 100 g avokada sadrži vitamin K, vitamin C, kalijum, vitamin B5, vitamin B6 i vitamin E, kao i male količine magnezijuma, mangana, bakra, gvožđa, cinka, fosfora, vitamina A, B1, B2 i B3. Uz to, sadrži i 160 kalorija, 2 grama proteina i 15 grama zdravih masti, ne sadrži holesterol i natrijum, a ima i veoma mali procenat zasićenih masti.

Sadrži više kalijuma od banana. Kalijum je nutricijent koji većina ljudi ne unosi dovoljno. On je važan zato što pomaže u obnovi ćelija organizma i ima još mnoge druge važne funkcije.

Avokado je pun kalijuma, jer samo 100 g ovog voća ima 14 procenata kalijuma u sebi, za razliku od banana koje imaju 10 procenata. Osim toga, nekoliko studija je pokazalo da veći unos kalijuma smanjuje krvni pritisak, koji je jedan od glavnih uzročnika srčanih udara i bolesti bubrega.

Ulje avokada najzdraviji sastojak svakog jela

Bogat je nezasićenim masnim kiselinama. Sa 77% masti, avokado je voće koje sadrži najviše masti u sebi. Međutim, reč je o zdravim mastima, jer je avokado pun oleinske kiseline.

Ova nezasićena masna kiselina sastavni je deo maslinovog ulja i ima brojna korisna svojstva, među kojima je i ono koje pomaže u borbi protiv raka. Zato je ulje avokada jedno od najboljih i najzdravijih sastojaka svakog jela.

Avokado je bogat vlaknima!

Vlakna predstavljaju još jedan nutricijent kojim je avokado bogat. Korisna su zato što pomažu u gubljenju kilograma, redukuju nivo šećera u krvi, a sprečavaju i pojavu mnogih bolesti.

Postoji razlika između razgradivih i nerazgradivih vlakana. Razgradiva vlakna su važna za normalno funkcionisanje organizma, a 100 g avokada sadrži 7 grama vlakana, što čini 27 procenata od ukupne količine koju je neophodno uneti u toku dana. Oko 25 procenata vlakana u avokadu je razgradivo, a 75 posto nerazgradivo.

Dobro je jesti avokado jer smanjuje nivo holesterola i triglicerida

Smanjuje nivo holesterola i triglicerida u krvi. Srčani udar je jedan od najvećih uzročnika smrti na svetu, a do njega dolazi zbog visokog nivoa holesterola, triglicerida i krvnog pritiska. Baš iz tog razloga je dobro jesti avokado, jer on potpuno smanjuje nivo holesterola, a značajno smanjuje i nivo triglicerida u krvi.

avokado
Nova istraživanja sugerišu da je avokado veoma dobar kako bi se obezbedio balans gastrointestinalnog sistema. Svakodnevno jedenje avokada može drastično poboljšati opšte zdravlje creva. (foto:Pixabay)

Masti u avokadu pomažu apsorpciji nutricijenata iz hrane. Osim unosa dovoljne količine nutricijenata, za naš organizam je veoma važna i apsorpcija istih. Upravo u tome može nam pomoći avokado, jer su studije pokazale da određena količina avokada ili ulja avokada u salati i jelu može apsorbovati antioksidante iz druge hrane. Zato je važno da ovu namirnicu uključite u salatu kad god jedete povrće.

Avokado je bogat antioksidantima koji štite naš vid

Osim što apsorbuje antioksidante iz druge hrane, avokado je i sam pun antioksidanata koji su izuzetno važni za zdravlje naših očiju. Istraživanja su pokazala da su ovi nutricijenti veoma korisni u sprečavanju pojave katarakte i mrlja, što je često kod starijih osoba. Osim toga, dovoljno konzumiranje avokada može pozitivno uticati na zdravlje naših očiju na duži vremenski period.

Korisna namirnica za sve one koji žele da smršaju

Jedna studija je pokazala da su ljudi čiji je obrok sadržao avokado bili mnogo zadovoljniji od onih koji nisu jeli avokado, a ova namirnica im je, između ostalog, smanjila želju za hranom u narednih pet sati. S obzirom na to da je bogat vlaknima, a ima i malo karbonata, ovo je jedan od glavnih razloga zbog kojih bi avokado trebalo da bude sastavni deo vaše dijete.

Da li je avokado dobar za opšte zdravlje creva?

Odbor za avokado Hass finansirao je istraživanje, ali autori studije veruju da postoji dovoljno dokaza koji opravdavaju da se voće blagog ukusa učini stabilnom redovnom ishranom.

Nalazi, koji se pojavljuju u izdanju Journal of Nutrition iz avgusta 2020., impliciraju da svakodnevna konzumacija avokada može drastično poboljšati opšte zdravlje creva osobe.

Prema rečima glavnog autora studije Šeron Tompson, grupa je želela da odstupi od očiglednijih argumenata u korist popularnog voća. Više studija je pokušalo da poveže redovnu konzumaciju avokada sa gubitkom težine ili upravljanjem. Umesto toga, istraživači sa Univerziteta Ilinois fokusirali su se na to kako avokado utiče na probavni sistem.

„Znamo da jedenje avokada pomaže da se osećate sito i smanjuje koncentraciju holesterola u krvi, ali nismo znali kako to utiče na crevne mikrobe i metabolite koje mikrobi proizvode“, rekla je autor studije Šeron Tompson.

Avokado na dan
Avokado na dan pomaže balansu crevne flore (Foto: Shutterstock)

Avokado dnevno dovodi do većeg prisustva zdravih mikroba u želucu i crevima

U svom radu, autori studije napominju da avokado takođe ima visok sadržaj vlakana i da je istraživanje pokazalo da je hrana bogata vlaknima dobra za zdravlje probave.

U istraživanju su učestvovala 163 učesnika starosti od 25 do 45 godina. Tim Univerziteta u Ilinoisu nadao se da će proceniti efekat svakodnevne konzumacije avokada na pojedince sa prekomernom težinom i gojaznošću koji su inače dobrog zdravlja.

Istraživači su podelili učesnike studije u dve grupe. Tokom perioda od 12 nedelja, jedna grupa je jela obrok koji je uključivao avokado. Svaki učesnik je mogao da dobije zamenski obrok za doručak, ručak ili večeru; važan faktor je bio to što su jeli avokado kao deo jednog obroka svakog dana. Kontrolna grupa je jela slične obroke, ali bez avokada.

Članovi obe grupe davali su uzorke krvi, urina i fekalija tokom tromesečnog perioda istraživanja. Svi učesnici su prijavili koliko su obezbeđenog obroka pojeli, i svakog meseca su predavali kompletnu listu svega što su konzumirali.

Na kraju, studija je pokazala da jedenje avokada sa najmanje jednim obrokom dnevno dovodi do većeg prisustva zdravih mikroba u želucu i crevima. Pored toga, grupa sa avokadom je izlučila nešto više masti u stolici od kontrolne grupe.


Masti i vlakna u avokadu pozitivno utiču na mikrobiotu creva

„Veće izlučivanje masti znači da su učesnici istraživanja apsorbovali manje energije iz hrane koju su jeli. To je verovatno bilo zbog smanjenja žučnih kiselina, molekula koje naš sistem za varenje luči i koji nam omogućavaju da apsorbujemo masti. Otkrili smo da je količina žučnih kiselina u stolici bila manja, a količina masti u stolici veća u grupi sa avokadom. Naš cilj je bio da testiramo hipotezu da masti i vlakna u avokadu pozitivno utiču na mikrobiotu creva. Takođe smo želeli da istražimo odnose između crevnih mikroba i zdravstvenih rezultata“, objašnjava stariji autor Hana Holšer docent za ishranu na Odseku za nauku o hrani i ishranu ljudi na Univerzitetu Ilinois.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.